منابع مشترک بورس
نوشته شده توسط : مینا رها

سهام مشترک چیست؟
سهام مشترک امنیتی است که نشان دهنده مالکیت در یک شرکت است. دارندگان سهام مشترک هیئت مدیره را انتخاب می کنند و به سیاست های شرکت رای می دهند. این شکل از مالکیت سهام به طور معمول بازده بلندمدت بیشتری را به همراه دارد. با این حال ، در صورت انحلال ، سهامداران مشترک فقط پس از پرداخت بورس اوراق بهادار ، سهامداران ممتاز و سایر بدهکارها به طور کامل حق دارند. اوراق بهادار در بخش سهام سهامداران ترازنامه شرکت گزارش می شود.

 



تفاوت بین سهام ترجیحی و سهام مشترک چیست؟

درک سهام مشترک
در بورس اوراق بهادا ، اگر شرکتی ورشکسته شود ، کانال vip بورس سهامداران سهام پول خود را دریافت نمی کنند تا زمانی که طلبکاران ، سهامداران اوراق بهادار و سهامداران ترجیحی سهم مربوطه خود را دریافت کنند. این باعث می شود سهام عادی نسبت به بدهی یا سهام ترجیحی خطرناک تر شود. روند صعودی سهام مشترک معمولاً در بلند مدت از اوراق قرضه و سهام ترجیح می یابد. بسیاری از شرکت ها هر سه نوع اوراق بهادار را صادر می کنند. به عنوان مثال ، Wells Fargo & Company چندین اوراق قرضه در بازار ثانویه در دسترس است. این سهام همچنین سهام موجود مانند سری L (NYSE: WFC-L) و سهام مشترک (NYSE: WFC) خود را ترجیح داده است.


اولین سهام مشترک در سال 1602 توسط شرکت هلند شرقی هند تأسیس شد و در بورس آمستردام معرفی شد. سهام بزرگتر مستقر در ایالات متحده در بورس عمومی مانند بورس نیویورک (NYSE) یا NASDAQ معامله می شود. از سال 2019 ، اولی دارای 2800 سهام در فهرست های خود است ، در حالی که دومی دارای 3300 سهام ذکر شده است. NYSE در ژوئن 2018 دارای 28.5 تریلیون دلار سرمایه در بازار بود ، و این امر با بزرگترین بازار به بزرگترین بورس جهان تبدیل شد.

همچنین چندین بورس بین المللی برای سهام خارجی مانند بورس اوراق بهادار لندن و بورس توکیو وجود دارد. شرکت هایی که از نظر اندازه کوچکتر هستند و قادر به دیدار با الزامات لیست صرافی نیستند ، لیست نشده اند. این سهام ثبت نشده در صفحه اعلانات بدون نسخه (OTCBB) یا ورقهای صورتی معامله می شود.

برای انتشار یک شرکت ، باید آن را با ارائه یک پیشنهاد عمومی اولیه (IPO) آغاز کنید. IPO یک راه عالی برای یک شرکت است که به دنبال سرمایه اضافی برای گسترش است. برای شروع فرایند IPO ، یک شرکت باید با یک شرکت بانکی سرمایه گذاری تحت پوشش سرمایه گذاری همکاری کند ،برای پولبک که به تعیین نوع و قیمت سهام کمک می کند. پس از اتمام مرحله IPO ، عموم مردم مجاز به خرید سهام جدید در بازار ثانویه هستند.

پیشگویی های کلیدی
سهام مشترک امنیتی است که نشان دهنده مالکیت در یک شرکت است.
در یک انحلال ، سهامداران مشترک پس از پرداخت طلبکاران ، سهامداران اوراق بهادار و سهامداران ترجیحی ، هرگونه دارایی را باقیمانده دریافت می کنند.
انواع مختلفی از سهام وجود دارد که در بازار معامله می شود. به عنوان مثال ، سهام ارزش ، سهام ارزان قیمت نسبت به اصول آنها است. سهام رشد شرکتهایی هستند که به دلیل رشد درآمد تمایل به افزایش در ارزش دارند.
سرمایه گذاران باید با قرار دادن پول به اوراق بهادار مختلف براساس اشتها برای ریسک ، نمونه کارها خود را متنوع کنند.
ملاحظات خاص
سهام باید به عنوان بخش مهمی از سبد سرمایه گذاران در نظر گرفته شود. در مقایسه با سی دی ، سهام مورد نظر و اوراق قرضه ، خطر بیشتری دارند. با این حال ، با خطر بیشتر ، پتانسیل بیشتری برای پاداش حاصل می شود. در دراز مدت ، سهام تمایل به بهتر از سرمایه گذاری های دیگر دارند اما در کوتاه مدت بیشتر در معرض نوسانات هستند.

انواع مختلفی از سهام نیز وجود دارد. سهام رشد شرکتهایی هستند که به دلیل رشد درآمد تمایل به افزایش در ارزش دارند. سهام با ارزش نسبت به اصول آنها كمتر از قیمت است. سهام ارزش سهام بر خلاف سهام رشد سود تقسیمی دارند. سهام با سرمایه گذاری در سبدگردانی بورس بازار طبقه بندی می شود - بزرگ ، متوسط ​​یا کوچک. سهام کلاه بسیار سنگین تر معامله می شود و به طور کلی نشانه ای از یک شرکت با ثبات تر است. سهام کوچک کلاه معمولاً شرکت های جدیدتری هستند که به دنبال رشد هستند. بنابراین ، آنها می توانند بسیار متغیرتر از کلاه های بزرگ باشند.





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: